Subject: FW: Kooskõlastust
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Apr 2024 10:41:32 +0300

Tere,

Palun registreerida infopäring.

Juurdepääsu teema  - Pääsukese, Soo-oru ja Metsa kinnistute juurdepääsu 
küsimustest

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Tõnu Talur <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 4, 2024 10:35 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: Vs: Kooskõlastust

Tere.

Ma ei ole veel selgust saanud, kas omanik läheb ajutise või alalise maha 
sõidu peale.

Saadan manusega veel 3 objekti, kus meie planeering oli teha laadimine 
autodele riigiteelt. Piirkondlik hooldefirma ei kooskõlasta neid objekte. 
Palun vaadake kas see on õige. Mis lahendust Transpordiamet nendel 
objektidel näeks. Kas nendel kolmel on sarnane lahendus: ajutine või alaline 
maha sõit näidislahenduse alusel?

39201:001:0306 Pääsukese kinnistule, mis on metsaomaniku omandis

63901:001:0632 Soo-Oru. Skeemil on näidatud lahendus kus ladu planeeritud 
RMK maal. Nendega on kooskõlastud laoplats tee servas. Usun et nõustutakse 
ka ajutise või alalise mahasõiduga.

20401:001:0205 Metsa kinnistule, mis metsaomaniku omandis.

Lugupidamisega

Tõnu Talur

HD Forest AS metsaülem

+3725089809

 <http://www.hdforest.ee/> www.hdforest.ee

Saatja: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 28. märts 2024 12:58
Adressaat: Tõnu Talur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kooskõlastust

Tere,

Vastavalt meie vestlusele edastan Teile ristumiskoha näidislahenduse 
joonise.

Seda lahendust me võimaldama riigiteelt mahasõitude ehitamisel siis, kui ei 
tule projekteerimise kohustust.

Otsuse, kas mahasõidu rajamise riigiteelt saame lubada meie näidislahenduse 
alusel või eelneb sellele ka projekti koostamise kohustus, teeme siis kui on 
koostatud geodeetiline alusplaan.

Geodeetilise aluse mõõdistamise asukoha ja nõuded me väljastame kirjaga kui 
kinnistu omanik soovib riigiteelt püsivat mahasõitu.

Ajutine mahasõit riigiteelt on määratud konkreetseks ajaks. Maksimaalne aeg 
mis me selleks võimaldame on kuni 1 aasta. See sõltub ka tegevuskavast. Kui 
raied ja väljavedu toimuvad näiteks

järgmise 6 kuuu jooskul, on mõistlik ka leping sõlmida  selliselt, et 
lepingu lõpu kuupäev jääb oktoobrisse. Lepingu lõppemise ajaks peab olema 
ajutine mahasõit riigiteelt  likvideeritud ja taastatud

algne olukord riigitee teemaa ulatuses.

Toon siinkohal välja nõuded ajutise ristumiskoha ehitamiseks riigitee alusel 
maal

1.	Tellida ehitamise ja ajutise liikluskorralduse tööd vastavat pädevust 
omavalt isikult, kelle pädevus tee ehitamiseks on tõendatud tegevusloa või 
registreeringuga.
2.	Välja selgitada ehitatava ristumiskoha alla jäävate tehnovõrkude 
ja -rajatiste asukohad ning muud kitsendused ning kooskõlastada 
kaitsevööndis toimuv ehitustegevus tehnovõrgu ja -rajatise

omanikuga või kitsenduse seadjaga. Enne ehitustööde algust tuleb kutsuda 
kohale tehnovõrgu valdaja esindaja.

3.	Järgida liiklusseadust ja ehitusseadustikku ning nende alusel kehtestatud 
õigusakte.
4.	Lähtuda teetööde kirjeldusest: ristumiskoht ehitada riigiteega 
võimalikult täisnurga all, pöörderaadiusega 8-10m, eelnevalt koorida 
kasvupinnas ja ehitada mulle, rajada dreeniv alus ja killustikkate,

kasutatavad materjalid sh katendikonstruktsiooni kihid tihendada kihiti. 
Püsivuse tagamiseks kasutada sobivaid teetööde tehnoloogiaid ja 
ehitusmaterjale, tagada kalded. Killustikkattega ristumiskoht

tuleb ehitada vähemalt riigitee teemaa kinnistu ulatuses.

5.	Ehitustööde järel korrastada riigiteega külgnev ala, sh taastada riigitee 
muldkeha nõlvus, kindlustada teepeenrad purustatud kruusaga ja nõlv 
kasvupinnasega.
6.	Mitte kahjustada riigitee seisukorda ristumiskoha ehitamisel ja 
kasutamisel ning eemaldada riigiteelt sinna sattunud ehitusmaterjal või 
pinnas.
7.	Kui ehitustööde käigus kahjustatakse või lõhutakse riigitee katet, tuleb 
huvitatud isikul  riigitee kate taastada. Katte taastamise täpne lahendus ja 
selle ulatus tuleb kooskõlastada Transpordiametiga.
8.	Likvideerida ristumiskoht hiljemalt ……. ja anda korrastatud teemaa üle …… 
osakonna korrashoiu ja liikluskorralduse üksusele ([email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ).

Jään ootama Teie otsust, kas soovite jätkata siin ajutise mahasõidu rajamise 
nõuetega või soovib kinnistu omanik rajada riigiteelt püsiva mahasõidu 
Tammesoo kinnistule.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Tõnu Talur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 27, 2024 7:40 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kooskõlastust

Tere.

Lepingu pooleks tuleb HD Forest AS, Tõnu Taluri isikus.

Tegin skeemi Metsaportaali põhjale, loodan et sobib.

Planeeritud on mahasõidu kasutamine erinevatel aegadel. Omanikul on 
ärimudel, mis näeb ette raieid erinevatel aegadel. Ei soovita korraga kõike 
ära raiuda. Ehk siis lepingu kehtivuseks võiks olla 5-10 aastat. Kas see 
mahasõidu teisaldamine oleks ikka ilmtingimata vajalik?

Kas lähete ka objekti üle vaatama enne lepingu sõlmimist? Kui lähete, siis 
ilmselt oleks mõistlik sujuva koostöö huvides saata meil kõikide kinnistute 
mahasõitude asukohad. Saaks korraga väitööd tehtud. Kas see oleks hea mõte? 
Meil on neid Hiiumaal 5-10 objekti.

Lugupidamisega

Tõnu Talur

HD Forest AS metsaülem

+3725089809

 <http://www.hdforest.ee/> www.hdforest.ee

Saatja: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 25. märts 2024 09:06
Adressaat: Tõnu Talur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Kooskõlastust

Tere,

Riigiteelt nr 12126 ajutise mahasõidu rajamine Tammesoo  (tunnus 
36801:001:1824) kinnistule on võimalik.

Ajutise mahasõidu rajamiseks sõlmib Transpordiamet kinnistu omanikuga või 
tema poolt volitatud isikuga ristumiskoha ehitamise lepingu.

Volitatud isiku puhul peab olema kinnistu omaniku poolt antud kirjalik 
volikiri. (vabas vormis, digitaalselt allkirjastatud).

Ristumiskoha ehitamise lepinguga me määrame ära rajatava mahasõidu asukoha, 
selle nõuded ehitamiseks ja selle likvideerimiseks (ajutine

mahasõit on konkreetseks ajaperioodiks st mis ajaks peab olema see 
likvideeritud ja taastatud algne olukord).

Teemaga edasi minemiseks on vaja:

1.	Kinnistu omaniku kontakte, kellega me sõlmime digitaalselt allkirjastatud 
lepingu või kinnistu omaniku poolt esitatud volikirja ja selle alusel 
volitatud isiku kontakte, kes on lepingu pooleks.
2.	Laoplatsi skeem (maa-ameti kaarti kasutades), kuidas toimub 
metsamaterjali ladustamine kinnistul selle äraveoks ja kuidas metsaveoauto 
sinna liigub (metsaveouto ei tohi tagurdada riigiteel, et liikuda 
laoplatsile või sealt ära)
3.	Milline on kavandatav metsaveomaterjali äraviimise aeg, mille tarvis 
ajutist mahasõitu vajatakse? Lepingus tuleb meil fikseerida mahasõidu 
likvideerimise aeg.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Tõnu Talur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 21, 2024 3:58 PM
To: Transpordiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Kooskõlastust

Tervist!

Pöördume Transpordiameti poole loa saamiseks. Riigiteede hooldefirma ei 
väljasta meile luba metsamaterjali laadimistöödeks riigiteelt.

Vajalik on ehitada ajutine mahasõit .

Meie raied tulevad Tammesoo 36801:001:1824  kinnistule. Raieid soovib teha 
kinnistu omanik. Kinnistu asub Hiiumaal riigitee ääres nr 12126 
Käina-Ühtri-Aadma-Kuriste.

Jään ootama vastavat luba.

Lugupidamisega

Tõnu Talur

HD Forest AS metsaülem

+3725089809

 <http://www.hdforest.ee/> www.hdforest.ee

Saatja: Marko Ranna <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 20. märts 2024 13:25
Adressaat: Taavi Kork <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Tõnu Talur <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Marika Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; HIIUMAA VALVE 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Re: Kooskõlastust

Tere Taavi

Täname Teid pöördumise eest!

Oleme Teie taotluse vaadanud läbi ja edastame meie otsuse.

Transpordiameti ja OÜ Warren Safety vahel on sõlmitud riigiteede 
korrashoiuleping (Hiiu hooldepiirkonna riigiteede korrashoid aastatel 
2021-2026).

Lepingu punkt 9.3 ütleb, et Teehooldaja korraldab metsavedajatele ilma 
nendelt täiendava tasu võtmiseta metsamaterjali ladustamise ja vahelaost 
väljaveo kooskõlastamise ja loa tee maa-alal ja tee kaitsevööndis lähtudes 
Lepingu Lisa 10 „Metsamaterjalide teeäärsetele aladele ladustamise kord“ 
põhimõtetest.

Lisas 10 on toodud välja järgmised põhimõtted:

Metsamaterjali teeäärsetele aladele (teemaa ja kaitsevöönd) ladustamise 
korra eesmärgiks on reglementeerida metsa raie ja raadamine ning 
metsamaterjali ladustamine ja vahelaost väljavedu selliselt, et oleks 
tagatud:

–         maanteede, rajatiste ja teemaa säilimine sellises seisundis, nagu 
see oli enne metsamajanduslike tööde tegemist;

–         metsamaterjali ladustamine ja autodele laadimine toimub reeglina 
väljaspool teemaad;

–         kui puuduvad võimalused metsamaterjali ladustamiseks või autodele 
laadimiseks väljaspool teemaad, vahelaole juurdepääsuks puudub mahasõidu 
ehitamise võimalus või on selle ehitamine väga kulukas, pöördub Vedaja 
metsamaterjali teemaale ladustamiseks Teehooldaja poole kirjaliku 
taotlusega;

–         Teehooldaja otsustab kolme päeva jooksul alates taotluse saamisest 
vahelao kohapealse ülevaatuse vajaduse ja informeerib sellest taotlejat 
kirja, faksi või e-posti teel;

–         Teehooldaja annab kirjaliku nõusoleku (teavitades sellest e-posti 
teel Tellija järelevalve esindajat) metsamaterjali ladustamiseks teemaale 
ning laadimistööde tegemiseks seitsme päeva jooksul alates vahelao 
ülevaatusest või ülevaatuse mittevajalikkuse korral alates taotluse 
saamisest, kui:

*	metsamaterjali vaheladu ja väljavedu ei kahjusta maanteed, maantee 
elemente, rajatisi ja keskkonda;
*	metsamaterjalide ladustamisega ning autodele laadimisega ei kahjustata 
kraave, veeviimareid, truupe ega halvendata muul moel muldkeha veerežiimi;
*	metsamaterjali ladustamisega ning autodele laadimisega ei piirata 
nähtavust ega ohustata muul moel liiklust;
*	vaheladu paikneb tugi- või kõrvalmaantee ääres, millel on metsamaterjali 
ladustamiseks piisav laiendus, mittekasutatav parkla, maantee õgvendusest 
mahajäetud teeosa vms;
*	liiklussagedus maanteel vahelao vahetus läheduses on alla 500 auto 
ööpäevas;
*	metsamaterjali ei ladustata teele lähemale, kui määruses „Tee 
seisundinõuded“ kehtestatud külgnähtavuse suurus. Üldjuhul peab olema 
täidetud lisatingimus, et ladustatud metsamaterjal ei tohi olla sõidutee 
äärele lähemal kui 4 meetrit.

Oleme seisukohal, et metsamaterjali ladustamist ja sõidukitele laadimist 
saab teha väljaspool riigimaantee nr 12126 Käina-Ühtri-Aadma-Kuriste tee 
teemaad.

Vahelaole juurdepääsuks on võimalik rajada ajutine mahasõit ja 
ladustamisala.

Ajutise mahasõidu rajamiseks palume Teil pöörduda Transpordiameti poole, kes 
väljastab selleks loa.

Tulenevalt eelpool toodust, ei väljasta OÜ Warren Safety Teile 
metsamaterjali ladustamiseks ja laadimiseks luba.

Palume tööd teostada väljaspool teemaa-ala.

Lugupidamisega,

Marko Ranna

+372 5677 9733

Warren Safety OÜ

On 13. Mar 2024, at 21:50, Taavi Kork <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Soovime kooskõlastust.

Tervitades,

Taavi Kork

<Tammesoo.pdf><TRAM-tüüpjoonis_5-1(70-90)_Ladustamine_uus 
(1).docx><TRAM-tüüpjoonis 
_6-1(90)_Laadimistööd_uus.docx><metsamaterjali_taotlus_Käina - Ühtri - 
Aadma - Kuriste tee.asice><metsamaterjali_taotlus_Käina - Ühtri - Aadma - 
Kuriste tee.docx><Taavi Kork volitus 12 2002.asice>